چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: جوان دبیرستانی و همدستش وقتی برای پولدار شدن نقشه سرقت‌های مسلحانه از مطب پزشکان را کشیدند، آنقدر برای ثروتمند شدن عجله داشتند که در فاصله یک ماه دست به 7 سرقت و یک قتل زدند.

شامگاه 27 اسفندگذشته، وقتی خبر سرقت مسلحانه‌ 2 مرد نقابدار از دارو خانه‌ای در میدان تجریش به کارآگاهان اداره یکم آگاهی (ویژه سرقت مسلحانه ) گزارش شد، پلیس تصور نمی کرد این سرقت سرآغاز سرقت‌های مسلحانه زنجیره‌ای 2 جوان 18 و 19 ساله باشد که پایانی بسیار تلخ داشته باشد.

این 2 سارق مسلح که در این سرقت‌شبانه موفق به ربودن 200 هزارتومان شده بودند، شامگاه روز بعد،دومین سرقت را رقم زدند، این بار هدف سارقان داروخانه‌ای در خیابان ولیعصر بود که 200 هزار تومان از آن به سرقت رفت، 2 روز بعد از دومین سرقت، مردان نقابدار با تهدید اسلحه از سوپر مارکتی در سعادت‌آباد، 200 هزار تومان به سرقت بردند  اما با فرا رسیدن نوروز سارقان جوان به تعطیلات رفتند و برای مدتی نوار سرقت های زنجیره‌ای پاره شد.

در حالی که کارآگاهان اداره یکم آگاهی زیر نظر قاضی روشن بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تحقیقات خود را به صورت نامحسوس برای یافتن سرنخی از سارقان ادامه می‌دادند، 18 فروردین 2 جوان نقابدار با سرقت از یک مطب دندانپزشکی در خیابان آفریقا 600 هزار تومان سرقت کردند و به این ترتیب سرقت‌ها بار دیگر آغاز شد.

این 2 سارق که بازجویی از پزشکان مالباخته بیانگر‌آن بودکه بسیار جوان و مضطرب هستند در روزهای 19 و 20فروردین 2سرقت دیگر از مطب دندانپزشکان تهرانی در شمال پایتخت را رقم زدند که یکی از آنها سرقتی نافرجام بود.

سرانجام ساعت۲۱ پنجشنبه بیست و سوم فروردین ماه، 2 سارق مسلح وقتی برای سرقت وارد داروخانه‌ای در بلوار دریای سعادت آباد شدند، با فریادهای کمک خواهی یکی از کارکنان پا به فرار گذاشتند اما در همین هنگام چند جوان بسیجی مسجد قدس سعادت آباد که شاهد ماجرا بودند به تعقیب سارقان مسلح پرداختند اما وقتی جوان بسیجی 27 ساله ای به نام غلام رضا زوبونی در چند قدمی آنها بود شلیک مرگبار یکی از جوانان نقابدار سرانجام حادثه خونینی را رقم زد.

در جستجوی دو همکلاسی

سرهنگ مصطفی رجبی ریاست اداره آگاهی پایتخت در توضیح نحوه دستگیری سارقان جوان گفت: با  شلیک به جوان بسیجی، کارآگاهان پلیس جستجوی‌ گسترده‌ای را برای یافتن ردی از سارقان آغاز کردند تا اینکه دهم اردیبهشت ردی از سارقان مسلح، پلیس را به مخفیگاه طراح سرقت‌ها در شمال غرب تهران کشاند و این جوان 19 ساله به نام امید در محاصره پلیس آگاهی در آمده وبازداشت شد.

با دستگیری این جوان وی در بازجویی ها به 7 فقره سرقت مسلحانه در مدت یکماه با همکاری دوست 18 ساله خود به نام کامران اعتراف کرد و به این ترتیب دوست وی نیز در یکی از بوستان‌های تهران بازداشت شد.

کد خبر 21074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز